Poveste cu daci și romani

Poveste cu daci si romani la Porolissum

Și a fost 1 aprilie, ziua păcălelilor. Pentru noi nu a fost o păcăleală, a fost o excursie de primăvară presărată cu istorie și natură.

Am început cu vizitarea castrului roman Porolissum, un loc restaurat în ultimii ani spre a fi atractiv pentru turiști. Asupra corectitudinii restaurării îi vom lăsa pe specialiști să se pronunțe!

Am vizitat vama romană, locul de intrare în castru, unde erai controlat la intrarea pe teritoriul Imperiului Roman!
De aici am parcurs pe o porțiune lungă drumul roman, admirând priceperea lor în construcții. După vizitarea construcțiilor religioase și civile, am ajuns la poarta de intrare în castru. Am admirat zidurile fortificației și din nou, priceprea în construirea drumurilor și am mers spre amfiteatru, locul de recreere al trupelor. Ne-am relaxat sub soarele primăvăratec și am făcut spirala și apoi cercul spre a capta energiile pozitive ale primăverii!?

Am părăsit situl istoric și am început traseul tursitic (presupus marcat) pe dealuri și prin pădure, de-a lungul limesului roman– granița nordică aimperiului roman. Am vizitat și cele 6 turnuri care asigurau supravegherea frontierei și am parcurs păduri pline de flori de primăvară și de leurdă. Amiaza ne-a prins prin pădure, relaxați la umbră deoarece temeratura a ajuns la peste 20 de grade.

Am continuat traseul până pe Vf. Măgura Stânii 716m și apoi am coborât la șoseua națională care traversează Meseșul. De aici am mers la al șaptelea turn de frontieră, situat pe celaltă parte a drumului. După o mică pauză la Popasul Romanilor am ajuns acasă obosiți dar fericiți că am văzut multe lucruri frumoase.

Din punct de vedere organnizatoric am format o echipă complexă, astfel: Dan Moisa- ghid, Codrin și Maria Roman-consultanți istorie și geologie, Călin Precup-fotograf și cei doi copii care au animat excursia cu o mulțime de glume și jocuri: Lavinia și Octavian.

Concluzia: o plimbare de primăvară prin locuri încărcate de istorie și prin natură, care ne-a permis să culegem leurdă, să identificăm speciile de primăvară din pădure și să ne cunoaștem mai bine!